tisdag 16 juni 2015

KASTEELBORG, KLIPPEN och EOL

KASSTEELBORG kom in måndag eftermiddag för att hämta ca 4000 ton massa till Tekirdag i Turkiet. En del lastades idag, resten i morgon. Avgår nog i morgon eftermiddag/kväll. Med sina 130 meter tar hon upp i stort sett hela kajen. 




KLIPPEN är tillbaka i Karlsborg. Hon var nog inte byggd för att vara vacker men gör sitt jobb varje år. Tillverkad i Finland av Työvene OY i Nystad 2008. Två systerfartg byggdes också Candela och Sektor

Datablad för Klippen


Foto: Rolle



EOL och pråmen CARRIER2 kom också in med massaved från någon holme/ö i skärgården. Enligt uppgift hade de tänkt sig att lossa vid Sågkajen men där blev det tvärnit. Kajen är såvitt jag vet officiellt stängd fr.o.m 2015-01-01. EOL och CARRIER2 får snällt vänta på att KASEELBORG blir färdiglastad och sen flytta till Fabrikskajen för lossning

Foto: Rolle





Den här bilden gör inte många glada. En nedlagd kaj som numera är en omlastningsplats för timmerbilar. VIKINGEN som blev av med sin skyddade kajplats i Sågverksviken trots löften från projektledningen (kommunen) om en ersättningsplats strax utanför invallningen. Det är väl iofs inte försent för kommunen att göra rätt för sig och se till att Torkel kan få en vettig bryggplats.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar